вторник, 31 януари 2012 г.

Усукани питки със сирене и билки

 


идеята е от Кулинарен еликсир

Продукти:

300 мл топличка вода
1 с.л. зехтин
1 с.л. захар
1 ч.л. сол
500 г брашно
10 г прясна мая

за плънката:
100 г сирене
2 с.л. зехтин
билки по избор(мащерка, риган, розмарин, босилек, може пресни, може и сухи)




1. Замесете меко тесто (виж Как се прави тесто с мая). Завийте го и го оставете да втаса за около час на топло.
2. Натрошете сиренето и го смесете със ситно нарязаните билки и зехтина.

 
Posted by Picasa

Разделете тестото на 16 топки.

 
Posted by Picasa

3. Разточете всяка топка на малък правоъгълник.

 
Posted by Picasa

4. Намажете го с плънка.

 
Posted by Picasa

5.Направете 4-5 прореза в долната част на тестото.

 
Posted by Picasa

6. Навийте листа на руло по диагонал, като започнете от горния десен ъгъл.

 
Posted by Picasa

 
Posted by Picasa

7. Усучете още малко получения фитил и го завържете на възелче.

 
Posted by Picasa

 
Posted by Picasa

8. Подредете питките в тава, покрита с хартия за печене. Покрийте ги с кърпа и ги оставете да си починат за 15-20 минути. Поръсете ги отгоре с малко сол.

 
Posted by Picasa

9. Печете ги в предварително загрята на 220 С фурна за 15-20 минути.

 
Posted by Picasa

И един много сладурски поздрав за всички, които посещават този блог

 
Posted by Picasa

с хиляди благодарности към Мария от На гости в моята кухня

5 коментара:

  1. Онзи ден и аз правих питчица по този начин. Не е с билки,но идеята е като на Еликсир.
    Твоите питки са страхотни,много сполучливи и направо ми намигат. Ще ме предизвикаш да спретна една доза.
    Приятен ден!

    ОтговорИзтриване
  2. Еми, много ми харесват тези питки, но и наистина са много усукани! Не знам дали ще се справя?! Не ги бях срещала при Еликсир, но сигурно поста е от по-рано:). Твоите са прекрасни, вкусни, малки усукани питки! Поздравявам те и ти пожелавам прекрасен следобед!

    ОтговорИзтриване
  3. Еми,много ме зарадва,благодаря ти!
    Чудесни питки и постъпкови снимки!
    Точно посоката на навиване не бях снимала,но ти онагледяваш процеса перфектно!
    Ох,как добре ще ми дойдат една,две питки от твоите!

    Хубав ден!

    ОтговорИзтриване
  4. Хубава вечер и на вас! И много спокоен и усмихнат ден утре!

    ОтговорИзтриване
  5. Много красиво завити,наистина, и с тези ароматни подправки изглеждат доста привлекателни :-)!
    Поздрави и хубава сряда, Еми!

    ОтговорИзтриване