събота, 2 юли 2011 г.

Желирана торта с кисело мляко

 
Posted by Picasa

Продукти:

за блата:

3 яйца
3 с.л. захар
3 с.л. брашно

1/2 ч.ч. прясно мляко

за крема:
1,5 кг кисело мляко
180 г сладко от кайсии (на парченца)
50 г орехи

1 с.л. желатин (за 500 г течност)
1 компот от кайсии

1. Разбийте яйцата със захарта до побеляване и докато започне за образува фигурки.
(виж Как се прави пандишпан).

 
Posted by Picasa

Прибавете брашното и внимателно разбъркайте с шпатула, като загребвате от дъното на купата към повърхността.

 
Posted by Picasa

Изсипете сместа в покрита с хартия за печене тортена форма.

 
Posted by Picasa

Печете на 180 С до зачервяване. Оставете го да изстине.
2. Сложете киселото мляко да се отцеди за няколко часа.

 
Posted by Picasa

Отделете плодовете на компота. Накиснете желатина в част от сока на компота и го оставете за 15 минути да набъбне. Загрейте го на водна баня да се разтвори.

 
Posted by Picasa

3. Отделете хартията от блата и го върнете в тортената форма. Леко го поръсете с прясното мляко.

 
Posted by Picasa

4. Смесете киселото мляко с нарязаните орехови ядки, сладкото и 1 с.л. от разтворения желатин. Разпределете крема върху блата.

 
Posted by Picasa

5. Разпределете върху млечния крем плодовете от компота.

 
Posted by Picasa

6. Смесете сока от компота с останалия разтворен желатин и внимателно налейте сока върху тортата. Приберете я в хладилника за една нощ за да стегне.

 
Posted by Picasa

 
Posted by Picasa

3 коментара:

  1. Емилия, точно рецептата за този сладкиш чаках няколко месеца да ми бъде възтановена...
    Това е десерт от детството ми, чиято рецепта знам от съседка в БГ. Получи се така, че част от рецептата липсваше - скъсан и изгубен лист от тефтера ми... и доста отдавна не го бях правила - вчера съседката ми в БГ ми я прати отново, ама аз и тук я намерих :)
    Поздрави най-сърдечни!

    ОтговорИзтриване
  2. Много,много любим десерт!Прекрасно се е получил и твоят,поздравления,Еми!

    ОтговорИзтриване
  3. Мама ни правеше тази торта много често. Много е лека и освежаваща. Напълно подходяща за лятото.

    ОтговорИзтриване