понеделник, 28 януари 2013 г.

Кекс от белтъци със сладко




Продукти:

1 ч.ч. белтъци
1 ч.ч. захар
1 ч.ч. брашно
1 прахче ванилия
3 с.л. разтопено краве масло
настъргана лимонова или портокалова кора
плодове от сладко по избор (вишни, кайсии, праскови, зелени смокини, портокалови корички), отцедени от сиропа
може да сложите и ядки

1. Разбийте белтъците на твърд сняг, като прибавяте малко по малко от захарта в процеса на биенето. Трябва да се образуват твърди връхчета. За тази рецепта е най-важно белтъците да са добре разбити.


2. Пресейте брашното и го прибавете към разбитите белтъци, като разбърквате с шпатула или дървена лъжица много внимателно. В никакъв случай не използвайте миксер. Обръщайте ги леко, като ги повдигате с шпатулата.


3. Добавете разтопеното масло (да не е горещо) и настърганата кора. Изсипете сместа в намазана с масло, поръсена с брашно и изтупана форма. Поръсете отгоре нарязаните на парченца плодове от сладко.


Объркайте отново много внимателно само от горе.  Плодовете ще потънат по време на печенето.


4.  Печете кекса в предварително загрята на 180 С фурна за около 30-40 минути. Извадете го от формата като изстине напълно. Ако желаете, може да го поръсите с пудра захар.









3 коментара:

  1. Колко е бял и пухкав и вкусен този кекс!

    ОтговорИзтриване
  2. Наистина много пухкав е кекса ти,Емка,че и с тези добавки,мммм!Както винаги подробно си онагледила!Ти къде се губиш,мила?

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ох, направо съм се изгубила! Така съм потънала в ангажименти, че често и аз сама не мога да се намеря! Не ми остава много време да пиша тук, но все се надявам, че е временно. Много ми е мъчно за вас, много съм се затъжила и съжалявам, че пропуснах последните срещи. Целувки! Дано се видим скоро!

      Изтриване